Direktlänk till inlägg 2 februari 2014

Underbara dag

Av litenienstorvarld - 2 februari 2014 01:03

Denna dagen har jag spenderat i lugnt och harmonisk takt. Vaknade upp med ett toppen humör, utan väckarklocka och en massa måsten. Eller ja, måstena kom senare.


Gjorde mig iordning till det härliga ljudet av plogbilen som gick fram och tillbaka utanför på parkeringen. Sedan satte jag mig i bilen och åkte hem till hemstaden, för att hålla i kalas för familjen.


Drog först iväg med min kära mor och handlade det som behövdes. Sen var förberedelserna i full gång. Mor åkte iväg för ytterligare ärenden. Och musiken sattes i gång i huset. =) Efter ett par timmars arbete i köket, kom resterande medlemmar i familjen,  och vi fick njuta av god mat och härliga humör.


Det var nog längesedan alla i min familj var på så gott humör samtidigt, om det någonsin hänt tidigare. 

Kalaset drog ut på tiden, mer än jag hade förväntat mig. Och det var bara positivt. Alla stannade kvar länge, vilket också är lite sällsynt, då det alltid brukar vara någon som är i behov av att dra iväg.  Men inte idag.  Vi spelade spel och hade trevligt. =) 


Jag kom hem ganska sent, och var riktigt trött, men nöjd med dagen.

Spenderade en bra stund med att gå igenom skolmaterial. Men nu ligger jag i sängen för att sova. Och jag har en stark och positiv känsla för morgondagen. Kan knappt bärga mig.


Men först, sova. Vilket nog är det bästa som finns. =) Godnatt gott folk och ... 


Älska livet, för det älskar dig. <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av litenienstorvarld - 24 april 2014 17:35

Nu var det ett tag sedan jag skrev här, och det har hänt en massa spännande, roliga och tråkiga saker. Jag har varit iväg på praktik, fått sommarjobb, fått gå en massa roliga och intressanta utbildningar både i skolan och hos arbetsgivaren. Jag har f...

Av litenienstorvarld - 19 februari 2014 17:55

Jag har verkligen världens bästa liv. Allt går bra för mig. Jag har hittat en potentiell framtida karriär och arbetsplats. Världens bästa utbildning. Världens mysigaste lägenhet. Och landar bättre och bättre i den fattiga studentekonomin. Och jag äls...

Av litenienstorvarld - 4 februari 2014 20:10

Idag, liksom de flesta tisdagarna så har jag haft ledigt. Det finns dock inget som är tråkigare än att vara ledig. Jag älskar det jag gör. Jag pluggar på högskola, och jag har hittat den bästa utbildningen. Och jag älskar verkligen mina dagar.   ...

Av litenienstorvarld - 3 februari 2014 19:58

Jag tycker att livet är helt fantastiskt. Man får vara med om så mycket, som man inte vill vara med om. Men trots detta måste jag faktiskt säga att även om vi vissa gånger, kanske rent av många gånger tycker att livet drar oss till platser och situat...

Av litenienstorvarld - 31 januari 2014 22:42

Mitt första inlägg. Jag har inte startat denna bloggen för att jag vill att folk ska börja följa mig. Utan endast för att använda den som en "tillflyktsort" där jag kan skriva av mig lite. Självklart är det okej för folk att läsa den. Kanske kan jag,...

Presentation

Stor värld med många funderingar och tycken

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Liten i en stor värld


Ovido - Quiz & Flashcards